25.04.2022

Kako da povećate broj novih pacijenata bez ulaganja u marketing

Kada se smanji broj novih pacijenata, 99% vlasnika bi odmah poseglo za pojačanim ulaganjem u marketing.

Ovaj tekst ima za cilj da digne svest da vreme odvojeno za analizu poslovanja i strateško razmišljanje nikad nije uzaludno potrošeno.


Inspiraciju za temu kako vlasnici klinika u potrazi za magičnim štapićem često donesu skupe odluke, ali ostanu razočarani, dobila sam nakon jučerašnjeg poziva moje svekrve.

Pokušala je da zakaže pregled u jednoj privatnoj bolnici, ali ju je telefonski razgovor sa medicinskom sestrom do te mere razočarao da mi je rekla:

Jelena, ja nakon ovog razgovora nikad neću zakazati kod njih, pa bili oni najbolji na svetu za rešavanje mog problema!

Na žalost, od mnogo ljudi čujem isti bes i razočarenje u određene privatne klinike, i to već nakon prvog kontakta sa njima.

Tada pomislim koliko je zapravo skupo na taj način izgubiti klijenta.

Pacijent je već čuo za kliniku i doneo odluku da se tu leči, ali ga je prvi utisak odbio. Dakle, sve marketinške kampanje odrađene ranije, kao i preporuke pacijenata su već odradile odličan posao.


Ali potencijalnog klijenta je odbio utisak dezorganizovanosti, neljubaznosti, neprofesionalizma - nedostatak sistematizacije i rada sa ljudima.


U analizi na kraju meseca vlasnik klinike bi mogao pogrešno doneti zaključak da nije dovoljno uložio u reklamu ili se nije dovoljno pojavljivao na Instagramu kao što mu je bilo sugerisano.

Narednog meseca bi “ispravio tu grešku” trošeći još više novca ili svog vremena na pogrešne akcije. I eto kako nastaje vrzino kolo Vašeg nezadovoljstva i frustracije.

Treba imati na umu da se često dešava da medicinske sestre ne barataju jasnim informacijama i uputstvima, zbog čega umeju biti neljubazne, a pacijent stiče utisak totalne dezorganizovanosti.

Tada vi i vaša klinika mnogo gubite, a nijedna marketinška akcija neće biti dovoljno dobra da popravi stvari.


Zato je važno da pre bilo koje akcije odvojite vreme za razmišljanje i preispitate u čemu je tačno problem.


Zašto vlasnici klinika često donose pogrešne zaključke oko marketinga

U moru obaveza koja imate, razumljivo je zašto ulaganje u marketinške kampanje radi povećanja broja novih pacijenata zvuči kao magični štapić za sve probleme.

Kada vidite da ne donosi očekivane rezultate, zaključite da rešenja ne postoji i očigledno sve morate sami.

Ali, u pokušaju da budete odlični u svemu, propuštate da radite ono u čemu ste nezamenljivi - a to je razvoj Vaše jedinstvene metodologije.


Ne dozvolite da Vas sopstveni biznis preraste do te mere da počne da se urušava.


Postoji trenutak rasta kada ne možete sve sami da organizujete i vodite.
Kada ne možete da budete svuda - i u ordinaciji sa pacijentom i na pultu i u kancelariji razmišljajući o razvoju svog biznisa.


Ukoliko ne postoje uspostavljene procedure rada koje su u skladu sa vašom misijom i vizijom, dešavaju se propusti koji vas koštaju i više od samog novca.


A u želji da se uštedi, vlasnici klinika i dalje pokušavaju sve sami da rešavaju, misleći da je organizacija posla i ljudi nešto što je jednostavno i lako, što mogu oni sami.

I to je istina - dok imate do 5 zaposlenih.

Dokaz da ne možete više sve sami su upravo ovakve situacije kada izgubite jednog, dva, ili ko zna koliko pacijenata već nakon prvog poziva, samo iz razloga što ste štedeli da uzmete pomoć nekog ko bi se bavio organizacijom vašeg poslovnog sistema.


Svako ko želi više od svog biznisa koji je od nule stvorio doživeo je rast i razvoj svoje klinike tek nakon što je tražio stručnu podršku u razvoju sistema i ljudi od onih kojima je to posao 24/7.


Jer kao što je vama trebalo jako puno godina truda i rada da biste postali stručnjak u svojoj oblasti medicine, tako se i mnogi drugi stručnjaci usavršavaju samo u tome kako optimizovati procese poslovanja i uspostaviti sistem koji radi za vlasnika ne narušavajući reputaciju klinike.
Kao i kako voditi tim medicinskih sestara i lekara.
Kako koučovati vlasnike tih organizacija da budu bolji lideri.

3 pitanja za postaviti pre odluke o većim ulaganjima

Pre nego što potrošite jaaaaaakoooooo puno novca u loš marketing i slične aktivnosti koje daju privid rešenja, razmislite:

1. Šta od trenutnih poslova možete delegirati nekom od zaposlenih za koje znate da imaju više vremena/kapaciteta za te poslove?

2. Da li ste zaista ozbiljno razmotrili opciju da zaposlite menadžera i/ili administrativnog radnika koji bi se bavio samo organizacijom ljudi i poslovanja (naročito ukoliko imate više od 5 zaposlenih i saradnike)?

3. Od koga možete potražiti podršku oko strategijskog razvoja Vaše klinike:

  • kako da se nosite sa konfliktima u timu

  • šta možete bolje da optimizujete

  • koji profil ljudi vam je potreban da zaposlite da bi ispunili viziju koju imate i slično…

Nije sve samo u marketingu. Pre pogrešnih ulaganja, odgovori na ova pitanja će vam uštedeti jako puno novca, vremena i energije. Zato izdvojite vreme i dobro promislite o njima.


Ne dopustite da pacijente koji su došli do vas na osnovu dobre reputacije koju ste gradili godinama izgubite nakon prvog poziva!


Da li ste vi imali slična iskustva?

P.S. Kroz program različitih konsultantskih aktivnosti, prilagođenih baš vašim potrebama, pomažem Vam da unapredite poslovanje vaše klinike koristeći resurse koje već posedujete.

Kako bismo videli da li bi bili dobri saradnici, zakažite uvodni razgovor klikom ovde.




Želite učiniti sve što je do vas kako bi unapredili poslovanje svoje klinike?

PRIJAVITE SE NA NJUZLETER I POSTANITE JOŠ BOLJI LIDER

Svakog utorka pišem šta odmah možete učiniti kako biste bili
korak bliži sistemu koji funkcioniše i kad vi niste tu.

Prijavite se klikom ovde.